Yalova milli Eğitim Müdürülüğü 40 tane Teog ve üniversite danışma merkezi açıyor.
Yalova İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tosun, yaptığı açıklamada, TEOG Tercihlerinin 24 Temmuzda sona ereceğini belirterek “TEOG Tercih Komisyonları, başta Rehberlik ve Araştırma Merkezimizde olmak üzere Yalova il genelinde 40 ortaokulda kurulmuştur. Bu komisyonlardan 21’i Yalova il merkezimizde 19’u ise ilçelerimizde yer almaktadır.” dedi
Yalova İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tosun,"Bilindiği üzere; 2017 TEOG yani Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı puanları ve Üniversite Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) Yerleştirme Puanları açıklandı. Bu puanlar mukabilinde 8. sınıfı bitiren öğrencilerimiz liselere, üniversite adaylarımız da üniversitelere yerleşmek maksadıyla tercihlerde bulunacaklar.TEOG Tercihleri 14 Temmuzda başladı ve 24 Temmuzda sona erecek. 11 Ağustosta Yerleştirme Sonuçları açıklanacak ve boş kontenjanlar ilan edildikten sonra sırasıyla 14 Ağustos-21 Ağustos ve 28 Ağustos tarihlerinde 1., 2. ve 3. Nakil başvuruları yapıldıktan sonra yerleştirme işlemlerimiz tamamlanacak." dedi
Üniversite Adayların tercih işlemlerinin ise 18-26 Temmuz tarihleri arasında yapılacağını vurgulayan Tosun " Gerek Liselere yerleşecek öğrencilerimize gerekse üniversite adaylarımıza, ilgi, yetenek ve kişilik özellikleri doğrultusunda rehberlik yapılması amacıyla il genelinde tercih danışma komisyonları kurulmuştur. Bu komisyonlarda idarecilerimiz, rehber öğretmenlerimiz görev almaktadır.TEOG Tercih Komisyonları, başta Rehberlik ve Araştırma Merkezimizde olmak üzere il genelinde 40 ortaokulda kurulmuş olup bu komisyonlardan 21 tanesi il merkezimizde 19’u ilçelerimizde yer almaktadır." diye konuştu
Yalova İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tosun"Üniversite Tercih Danışma Komisyonlarımızda yine Yalova Halk Eğitim Merkezi Konferans Salonunda ve Rehberlik ve Araştırma Merkezi başta olmak üzere 22 Ortaöğretim okulları bünyesinde oluşturulmuş olup bu komisyonlardan 14’ü il merkezimizde 8’i ilçelerimizde yer almaktadır.2016 yılında 16 TEOG ve 13 ÖSYS Tercih Danışma Merkezi açılmıştı ve rehber öğretmenlerimiz toplamda 2550 öğrenciye tercih danışmanlığı hizmeti sunmuştu. Bu sene bu sayının daha da artmasını umuyoruz ve tüm öğrencilerimizi tercih danışma merkezlerimize bekliyoruz" dedi.
Bu haber 141 defa okunmuştur.