Bugun...



SAMANLI TÜNELİ BİTTİ İSTANBUL-İZMİR KISALDI

Başbakan yardımcısı Bülent Arınç ve Ulaştırma Bakanı Lütfi Evren'in katılımı ile istanbul- İzmir'i kısaltacak Samanlı Tünelinde ışık göründü.

facebook-paylas
Tarih: 03-03-2014 21:26

SAMANLI TÜNELİ BİTTİ İSTANBUL-İZMİR KISALDI






Başbakan Yardımcısı Sayın Bülent ARINÇ ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Lütfi ELVAN ve Bursa Valisi Münir KARALOĞLU, Vali Esengül CİVELEK, Milletvekili Temel COŞKUN ve İl Protokolü tarafından tünelin içinde bulunan Yalova-Bursa İl Sınırı tabelasında karşıladılar.

Arınç ve Bakan Elvan ile çalışmaların sürdüğü tünelini incelediler. Gazetecilere yaptığı açıklamada, çok mutlu ve sevinçli olduklarını, bir rüyanın gerçekleştiğini çok açık bir şekilde gördüklerini söyledi.

BAŞBAKAN 15 MART’TA GELİYOR

Tüneli gezerken ışığı gördüklerini, Yalova tarafına geçtiklerini kaydeden Arınç, "Allah hayırlı etsin, kazadan beladan korusun" dedi. Arınç, belki de son 100 yılın en büyük projelerinden birisi olan, Türk lirasıyla hemen hemen 14-15 katrilyona çıkabilecek, ülkenin en güçlü müteahhitlerinin bir araya gelip konsorsiyum oluşturdukları ve her birinin kendi alanında gece gündüz çalışarak ortaya koydukları başarılı bir sonucu alkışladıklarını belirtti. 

Arınç, 3 bin 500, 3 bin 600 metre uzunluğundaki bu tünellerin 2 yıl içerisinde gerçekleştirildiğini söyledi.
"Bundan daha kısa olan Bolu Dağı Tüneli tam 12 yıl sonra gerçekleşmişti. Yine buna benzer bundan daha kısa olan tünellerin yapım aşaması geçmiş yıllarda 7 yılı buluyordu. Ama başlamasıyla bu tünellerin bitmesi sadece 2 yılda gerçekleşti. Bu ne muazzam bir başarıdır. Çok şükür günde ülkemizde 200 metre tünel açıyoruz. Bir o kadar viyadük var ve böylece mükemmel bir ulaşım temin edilebiliyor. Bütün şehirlerimiz bundan istifade edecek. Altınova’da  biliyorsunuz  dünyanın 4 büyük asma köprüsü, 4 kilometrelik bir köprü yapılacak.

Sayın Başbakanımızın teşrifleriyle de 15 Mart'ta en güzel törenlerden birisini yapacağız. Düşünün ki Yalova, deniz yollarıyla ulaşımın zaten bir noktasıydı. Şimdi de otoyol suretiyle bütün Türkiye'ye açılan bir kapı olacak” dedi.

İSTANBUL- İZMİR 35 SAAT OLACAK

Ulaştırma Bakan Lütfi Elvan'da hedeflerinin 2015 yılında İstanbul'u Bursa'ya otoyollarla bağlamak olduğunu bildirdi.
"İnşallah araçlarımız 2015 yılı sonu itibarıyla İstanbul'dan Yalova'ya, Yalova'dan da Bursa'ya otoyolla ulaşma imkanına kavuşmuş olacaklar" diyen Elvan, muhtemelen 2017 yılında da İzmir ile bağlantının tamamlanmış olacağını aktardı. 

İstanbul'daki vatandaşlarımız aşağı yukarı 3 saat 15 dakika gibi bir süre içinde İzmir'e ulaşabilecekler " dedi.

Tüneldeki programdan sonra Başbakan Yardımcısı Bülent ARINÇ Bursa’ya dönerken, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi ELVAN Altınova şantiyesine geçti.

Bakan ELVAN, burada yetkililerden aldığı detaylı bir brifing’den sonra helikopterle Yalova’dan ayrıldı.
 






Bu haber 182 defa okunmuştur.


Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER GÜNDEM Haberleri

YUKARI YUKARI