İşçi- işveren alacağı ve tazminatı ile işe iade talepli iş uyuşmazlıklarında “Arabuluculuk” devreye girecek.
1 Ocak 2018 tarihinden itibaren dava şartı haline geldi
Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlürlüğünden yapılan açıklamada "İş ve çalışma ilişkilerinden kaynaklanan, iş mahkemesinde dava açmayı gerektiren konularda yaşanan uyuşmazlıklar; ücret, fazla mesai, yıllık ücretli izin, hafta tatili ve genel tatil ücreti ile ilgili alacaklar, ihbar ve kıdem tazminatları, işe iade halinde yapılacak ödemelerle ilgili konular arabuluculuk kapsamındadır.
Arabuluculuğun dava şartı haline gelmesi ile birlikte taraflar ilk oturumda arabuluculuk yolunu deneyecekler ancak arabuluculukta anlaşma sağlanamaması halinde dava açılabilecektir.
Arabulucuya başvurulmadan dava açılması halinde herhangi bir işlem yapılmaksızın dava, dava şartı yokluğu nedeniyle usulden reddedilecektir.
Arabuluculuk sistemi adliyelerdeki “Arabuluculuk Büroları” üzerinden işletilecektir.
Hizmet akdi devam edenlere yönelik, işçi işveren uyuşmazlıkları ile ilgili iş ve işlemler ise Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüklerince yerine getirilmeye devam edilmektedir" ifadeleri kullanıldı.
Ayrıntılı bilgi için; Tel: 0226 813 89 73-74
Bu haber 201 defa okunmuştur.