Bugun...



ÇİFTLİKKÖY'DE VATANDAŞ MAĞDUR

"Çiftlikköy belediyesinin yeni bir planlama çalışmasından Meslek Odalarının nede Belediye Meclis üyelerinin haberi bile yok."

facebook-paylas
Tarih: 03-10-2017 15:22

ÇİFTLİKKÖY'DE VATANDAŞ MAĞDUR

Çiftlikköy Belediyesi eski başkanı Metin Dağ, Çiftlikköy’deki plansızlıktan dolayı mağduriyetlerin devam etmesi halinde açılacak davalar sonrasında kamunun büyük zararlar göreceğini söyledi.

Çiftlikköy belediyesinin yeni bir plan yapma girişiminde bulunduğunu belirten Dağ “ Henüz yeni aldığım bilgiye göre, Çiftlikköy belediyesi yeni bir planlama çalışması başlatmış. Ancak bundan ne ilgili Meslek Odalarının nede Belediye Meclis üyelerinin haberi bile yok. Çiftlikköy Belediyesi’nin yaptığı imar planı değişikliğin gerekli altyapı hazırlanmadan acele bir şekilde  ele alındığını, Çiftlikköy ilçesinde sessiz bir bekleyişin egemen olduğunu belirterek şöyle konuştu.

“Siyaseten seçmenlere verilen bir sözü yerine getirmek için, alt yapısı oluşturulmadan alınan bir karar. Elbette, vatandaşların mağduriyeti burada sözkonusu. Alınan karar mevcut 1/25 binlik planlara aykırı yapılmasından dolayı bu mağduriyet ortaya çıktı.

Daha önce Çiftlikköy’de 5-6 katlı binalar mevcuttu. Ancak benim dönemimde Çevre ve Şehircilik Bakanlığının planlara dip not olarak koyduğu 3 kattan fazla yapılaşma olamaz tespiti var. Bakanlığın bu dip notu da 1/25 binlik planlara böyle işlendi belediye başkanlığımın son aylarında Çiftlikköy’de kat artışı talebinde bulunduk ancak bakanlık bu dip notu gerekçe göstererek bizlere plan değişikliğini vermedi. 2014 Seçimlerinde de, Çiftlikköy’de 4 yapılaşmaya izin vermeyen belediye başkanı olarak ben sorumlu tutuldum. Seçim öncesinde de mevcut belediye başkanı Çiftlikköy'lülere 4 kat sözü verdi.

Peki şimdi ne olacak? Şehir Plancıları Odası Bursa Şubesi’nin açtığı yürütmeyi durdurma davasına belediye itiraz edecek. Sanırım itirazını da gerçekleştirmiş. Ancak burada bir ihmal var. Belediye bunu gözden kaçırdı. Bilirkişi geldiğinde bu sorunu çözebilirlerdi. İşin kolayını tercih ederek dava açan kuruma suçu yüklediler.”

Eğer mağduriyetler devam ederse açılacak davalar sonrasında burada kamu zarar eder. Bizler, vatandaşın mağdur edilmesinden kamunun zarar edilmesinden şikayetçiyiz. Çiftlikköy belediyesi verdiği sözleri yerine getirmek, mağduriyetleri de gidermek zorundadır. Bu durum iyilik yaparken göz çıkarmaya benziyor. “ dedi.

MAHKEME İMAR PLANLARINI İPTAL ETTİ


Çiftlikköy Belediyesi’nin geçtiğimiz yıl Haziran ayında aldığı ve ilçenin büyük bir bölümünde 4 kat imara çıkılmasını sağlayan kararı üzerine TMMOB Şehir Plancıları Odası Bursa Şubesi’nin açtığı dava sonrasında Bursa 3. İdare Mahkemesi, imar planı değişikliklerinde yürütmeyi durdurma kararı vermişti.

Çiftlikköy Belediye Başkanı Ali Murat Silpagar’da İstanbul Bölge İdare Mahkemesine  yürütme durdurma kararının iptali için, ayrıca Bursa 3. İdare Mahkemesi’ne ise bilirkişi raporuna itirazlarda bulunmuştu.

Mahkeme, imar planı değişikliklerinin hukuka aykırı olduğu, çevre ve şehircilik ilkeleriyle örtüşmediği, yapılan kat artışının haksız menfaat sağladığı yönündeki başvuruyu değerlendirerek yürütmeyi durdurma kararı vermesi üzerine.Çiftliktköy belediyesinin itiraz davalarının sonucu beklenirken, Çiftlikköy ilçesi imarsız, plansız kalarak mağduriyetleri ortaya çıkarmıştı.



Bu haber 165 defa okunmuştur.


Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER YALOVA Haberleri

YUKARI YUKARI