Anadolu Ajansı (AA) foto muhabirlerinin 15 Temmuz darbe girişimi sırasında ve sonrasında çektikleri fotoğraflar Yalova'da sergilendi.
15 Temmuz Demokrasi ve Cumhuriyet Meydanı'ndaki sergilenen, Altınova Belediyesi ve Anadolu Ajansı Yalova İl temsilciliği tarafından organize edilen sergide, Anadolu Ajansı foto muhabirleri tarafından Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) 15 Temmuz darbe girişimi esnasında Ankara'da ve İstanbul'da çekilen 79 fotoğraf sergileniyor.
Anadolu Ajansı Yalova İl temsilcisi İsmail Ersan konukları karşılayarak her fotoğrafın hikayesini teker teker anlattı.
Yalova Valisi Tuğba Yılmaz, serginin açılışında yaptığı konuşmada, AA'nın 15 Temmuz hain darbe girişimi sürecinde çektiği fotoğrafların hafızaları tazelediğini söyledi. Yılmaz, duygularını şu sözlerle ifade etti: "Aslında bu darbe kalkışmasının çok ötesindeydi. Bu ülkemizi bölmeye dönük bir hareketti. Bir terör saldırısıydı. Allah'a şükür ki, bu saldırıyı aziz milletimizin dilinde tekbir, elinde bayrak, göğsünde imanla bu saldırıyı bertaraf ettik. 250 şehidimiz var. Onlara minnet şükran borçluyuz. Gazilerimiz var onları şükranla anıyoruz. Şehitlerimize Allah'tan rahmet diliyoruz. Ülkemiz her daim uyanık olmalı. Ülkemize göz diken hainler bilmelidir ki 15 Temmuz gecesi nasıl bu millet meydanlardaysa tekrar aynı şekilde meydanlara çıkar aynı direnişi gösterir."
Anadolu Ajansı'nın 15 Temmuz gecesinin şahitliğini yapan fotoğraflar çektiğini dile getiren Yılmaz, "Bu karelere her baktığımızda duygulanıyoruz. Kimisinde gözyaşımızı tutamıyoruz. O geceye şahitlik yapan fotoğraflar bize şunu gösteriyor ki, bu aziz milletimize hizmet vermekten onur ve gurur duyuyorum. Sizleri de tebrik ediyorum." diye konuştu.
Altınova Belediye Başkanı Metin Oral, ise Anadolu Ajansı' na tarihe not düştüğü için teşekkür etti. Oral şunları kaydetti:" "O zamanki zorlukları, güçlükleri, vatandaşımızın yapmış olduğu kahramanlıkları burada yeniden görmüş olduk, duygulandık. O yönden, bunların kayda düşmesi açısından, bu olayların unutulmaması açısından, hatırlamamız açısından ciddi bir katkı. Dolayısıyla sizlere teşekkür ediyorum. O zaman bu cesaretleri gösteren hem şehitlerimize Allah’tan rahmet diliyorum. Gazilerimize de minnettarlılığımızı beyan etmek istiyorum. Burada bugün gördüğümüz fotoğraflar tekrar o günleri yeniden hatırlamamızı sağladı. Dolayısıyla bugünleri hiç unutmamamız gerektiğini bir daha imzası oldu. unutmayacağız, unutturmayacağız da. Böyle programlarımız devam edecek."
Sergiye, Altınova Kaymakamı Zafer Engin, Yalova İl Genel Meclisi Başkanı Yaşar Demirel, İl Genel Meclisi Üyeleri, Belde belediye başkanları, kentteki kurum amirleri, siyasi parti il temsilcileri davetliler ile çok sayıda vatandaş katılım sağladı.
79 fotoğraftan oluşan sergi pazartesi günü Altınova Belediyesindeki sergi salonunda sergilenecek.
Bu haber 212 defa okunmuştur.